Unieke biografie pater Frans Schlooz

In 2012 was het 100 jaar geleden dat Frans Schlooz in Venlo werd geboren. Meer dan zestig jaar zette deze missionaris zich op bijna bovenmenselijke wijze in voor de allerarmsten in de deelstaat Tamil Nadu in het zuidoosten van India. Zijn werk was toen en is nu nog een ongekende inspiratiebron voor velen.

Het comité Venlo van de Stichting Pater Schlooz heeft gemeend het leven van deze ereburger van de stad Venlo in een boekwerk vast te leggen voor het nageslacht. Deze biografie, geschreven door journalist en schrijver Albert Lamberts, is verkrijgbaar voor € 25,- (inclusief verzendkosten) via email: info@stichtingpaterschlooz.nl of te koop in de boekhandel.

Mocht u naar aanleiding van dit persbericht nog vragen hebben of meer informatie wensen dan kunt u zich wenden tot de contactpersoon van het Venlose comité, G.H.W. van Eijk.
Tel. 077-3735968 of 06-28972197 of via email ghwvaneijk@ziggo.nl

Downloads

Hier vindt u het verslag van de meest recente reis die bestuursleden van Stichting Pater Schlooz op eigen kosten hebben gemaakt om een aantal van de door de stichting ondersteunde projecten in India te bezoeken.

pdf_groot  Reisverslag 2020

Meepraten?