Don Bosco Technische School (Chennai)

Deze school is opgezet door pater Schlooz in een van Tamil Nadu’s droogste gebieden. Een groot deel van de bevolking hier bestaat uit ongeletterde landarbeiders. Op deze school krijgen 160 kinderen uit arme gezinnen de mogelijkheid een opleiding te volgen tot timmerman, lasser, automonteur of elektricien. Voor zestig van hen is er ook plaats op het bijbehorende internaat. Ook avondscholing is onderdeel van de activiteiten. Een boerderij voorziet deels in de voeding van de kinderen. Stichting Pater Schlooz draagt jaarlijks bij in de kosten. Aan de opleidingen van de Don Bosco Technische School is in 2013 een nieuwe opleiding toegevoegd. Hierbij leren de leerlingen meerdere vakken/vaardigheden tegelijk, waardoor ze kans maken op een betere baan of zelfstandig aan de slag kunnen. Stichting Pater Schlooz heeft het benodigde geld voor gereedschappen en andere noodzakelijke kosten geleverd.